PROTEINEDIEET

Je kan ervoor kiezen om te vermageren door middel van een gewone, gezonde voeding, maar ook een proteïnedieet kan ingeschakeld worden. Een proteïnedieet is ideaal als je wil vermageren: het dient als een soort van ‘reset’. Je maakt komaf met oude, slechte eetgewoonten en leert geleidelijk aan nieuwe, gezondere gewoonten. Je volgt nog steeds een persoonlijk, op maat gemaakt stappenplan met als basis een evenwichtige voeding aangevuld met eiwitrijke producten.

Het is belangrijk om een proteïnedieet te volgen onder goede, (para-)medische begeleiding. Heb je al eens ooit een proteïnedieet gevolgd en bijgevolg weer alle kilo’s bijgekomen? Een proteïnedieet bestaat meestal uit verschillende fasen. Het is belangrijk dat al deze fasen correct worden doorlopen, en dat je eindigt in de stabilisatiefase. Je voeding stapsgewijs heropbouwen zorgt ervoor dat je een jojo-effect vermijdt. Als diëtiste ga ik jou hiermee helpen. Correcte coaching begeleiding garandeert een optimaal resultaat.

Wat zijn de voordelen van zo’n dieet?

Het voordeel van een proteïnedieet is dat je snel kilo’s verliest, maar dat je spiermassa blijft behouden. Het probleem met laagcalorische diëten is vaak dat je naast vetmassa ook wat spiermassa verliest. Het getalletje op de weegschaal is dus lager, maar je weet niet of die kilo’s effectief vetmassa zijn.

Spiermassa verliezen is niet ideaal, spieren verbranden immers veel energie waardoor je stofwisseling én vetverbranding op een hoger pitje staan. Ideaal dus om blijvend, op lange termijn een gezond gewicht te behalen.

Daarnaast blijf je, dankzij het snellere gewichtsverlies, gemakkelijker gemotiveerd om door te zetten.

Eiwitten hebben een sterk verzadigend effect, meer dan koolhydraten en vetten, waardoor je geen last hebt van een hongergevoel.

Wie kan het dieet volgen?

Je kan het proteïnedieet volgen als je wil vermageren, of als je overgewicht samenhangt met een aantal andere medische problemen: hoge bloeddruk, te hoge cholesterol, schildklierproblemen…

Heb je al een gezond gewicht of wil je je gewicht stabiliseren? Ben je pas gestopt met roken? Volg je een klassiek dieet? Ook dan kan je bepaalde producten (vb. verantwoorde tussendoortjes) gebruiken ter aanvulling van je gewone, gezonde voeding.

Daarnaast kunnen ook sporters baat hebben bij bepaalde eiwitrijke producten ter aanvulling van de gewone voeding om meer spiermassa op te bouwen en beter te recupereren.

Tijd voor verandering?

TOP

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten