Specialisaties

AFVALLEN

 Je kan ervoor kiezen om te vermageren door middel van een gewone, gezonde voeding, maar ook een proteïnedieet kan ingeschakeld worden.

Kies je voor dit eerste, dan nemen we samen je huidige eetpatroon volledig onder de loep. Op basis daarvan stellen we samen een eetschema op waarin we rekening houden met jouw persoonlijke voorkeuren. Er zijn géén verboden voedingsmiddelen, je gaat niet op dieet. Wel streven we naar een gezonde levensstijl die haalbaar is op lange termijn.

Kies je voor het proteïnedieet, dan ga je een aantal weken met specifieke productjes aan de slag om op een snelle en verantwoorde manier gewicht te verliezen. We werken in verschillende stapjes om zo het gebruik van de productjes af te bouwen en stilaan tot een gezond en volwaardig eetpatroon te komen.

PRIKKELBARE DARM

Prikkelbare darmsyndroom (= PDS) ken je waarschijnlijk onder de benaming ‘spastische darm’. Typische klachten zijn buikpijn, opgeblazen gevoel ,een wisselend ontlastingspatroon (diarree/obstipatie), misselijkheid en vermoeidheid. De exacte oorzaak van deze aandoening is voorlopig nog niet helemaal gekend.

75% van de mensen met PDS hebben baat bij een laag FODMAP dieet. Met behulp van dit dieet gaan we achterhalen welke FODMAPs bij jou klachten veroorzaken. Het laag FODMAP dieet duurt slechts tijdelijk (enkele weken) en het is de bedoeling dat we komen tot een gezond en gevarieerd eetpatroon waarin alleen die voedingsmiddelen worden beperkt die jouw persoonlijk klachten geven.


KINDEREN

Heeft jouw kind overgewicht en zoek je professionele hulp? Als kindereetcoach kan ik jullie op weg helpen naar een gezonder eetpatroon en dit op een leuke, interactieve manier.

We gaan gedurende minstens 6 consultaties aan de slag en bespreken verschillende onderwerpen. Jouw kind staat volledig centraal. We gaan samen op zoek naar een gezond eetpatroon waar je kind zich goed bij voelt, en waarin snoepen zeker een plaatsje krijgt.

SPORTEN

Ben je aan het trainen voor een marathon? Ga je meerdere keren per week stevig mountain biken? Misschien een paar dagen op fietsvakantie?

Het is belangrijk om bij intensieve en langdurige activiteiten je lichaam goed te voeden om te vermijden dat je de man met de hamer tegen komt. Je lichaam voorzien van de juiste brandstof is hierbij heel belangrijk, maar ook recuperatie nadien.

TOP

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten